Yoga pentru gravide: beneficii, exerciții explicate + alte sfaturi prețioase!

Dacă ești însărcinată și îți dorești o modalitate de a te relaxa, menținându-ți tupul într-o formă ideală, poți să iei în considerare practicarea de yoga. Știați că yoga prenatală ar putea să te ajute să te pregătiești pentru travaliu și să protejezi sănătatea copilului?

Cuprins

Care sunt avantajele sesiunilor de yoga prenatală?
Ce se întâmplă în timpul unei clase tipice de yoga prenatală?

Care sunt avantajele sesiunilor de yoga prenatală?

Așa cum se întâmplă și în cazul altor tipuri de clase de pregătire pentru naștere, yoga prenatală este o abordare mult mai complexă a exercițiului fizic, care încurajează întinderea, focusarea mentală și respirația corectă. Cercetările științifice sugerează că yoga prenatală este sigură și poate avea multe beneficii pentru femeile însărcinate și pentru copiii lor.
Printre beneficiile sale, se numără:

  • Ajută la îmbunătățirea somnului
  • Reduce stresul și duce la eliminarea stărilor de anxietate, ce se pot aprofunda în perioada sarcinii
  • Crește rezistența, flexibilitatea mușchilor, atuuri necesare pentru naștere
  • Scade durerile de spate, greața, si reduce durerile de cap
  • Yoga prenatală te poate ajuta, de asemenea, să legi prietenii cu alte femei însărcinate și să vă împărtășiți experiențe

Ce se întâmplă în timpul unei clase tipice de yoga prenatală?

O clasă tipică de yoga prenatal implică mai multe exerciții si aspecte pe care o viitoare mama trebuie să le cunoască înainte de a da naștere:
Respiraţia. O să înveți să te concentrezi asupra respirației, învățând cum să respiri corect. Tehnicile de respirație ale sesiunilor de yoga prenatală te pot ajuta să gestionezi lipsa de respirație în timpul sarcinii și să te pregătești pentru naștere.
Întinderea blândă. Vei fi încurajată să miști ușor diferite zone ale corpului tău, cum ar fi gâtul și brațele, pentru a detensiona toți mușchii.
Postura. În timp ce stai în picioare sau întinsă pe podea, îți vei muta ușor corpul în diferite poziții, menite să-ți dezvolte flexibilitatea și echilibrul. Obiecte ajutătoare – cum ar fi păturile, pernele și centurile – ar putea fi utilizate pentru a oferi suport și confort.
Relaxarea. După fiecare clasă de yoga prenatală finalizată, vei reuși să-ți relaxezi mușchii, restabilindu-ți în același timp ritmul cardiac, dar si respirația. S-ar putea să fii încurajată să-ți asculți propria respirație, acordând atenție senzațiilor, anumitor gânduri și emoții care te încearcă, pentru a produce o stare de conștientizare de sine și calm interior.

Pentru a-ți proteja atât sănătatea ta, cât și a bebelușului tău în timpul sesiunii de yoga, urmează instrucțiunile de bază privind siguranța. De exemplu:
Discută cu mediul tău. Este bine ca înainte să începi orice tip de sport, chiar și yoga să ceri părerea medicului.
Stabilește-ți obiective realiste. Pentru majoritatea femeilor însărcinate, sunt recomandate cel puțin 30 de minute de activitate fizică moderată în cel puțin cinci zile, dacă nu chiar în toate, din săptămână. Cu toate acestea, chiar și antrenamente mai scurte sau mai puțin frecvente te pot ajuta, totuși, să te menți în formă și să te pregătești pentru momentul nașterii.
Menține-ți corpul hidratat. Bea multe lichide pentru a te menține hidratată.

Yoga poate fi cea mai bună modalitate de a te menține în formă pe parcursul celor 9 luni de sarcină, fără a pune în pericol fătul.